Sembang Maniac

Sembang-sembang je

ASUS X399 ROG Zenith Extreme – Papan Induk AMD Ryzen Threadripper Pertama Bersaiz E-ATX

Siri CPU AMD Threadripper bakal hadir di pasaran tidak lama lagi, dan walaupun beberapa papan induk untuk CPU paling berkuasa dari AMD tersebut telahpun diumumkan, banyak maklumat mengenai komponen-komponen ini masih tidak diketahui lagi, sehinggalah sekarang.

Beberapa gambar papan induk E-ATX terbaru daripada ASUS, iaitu ASUS X399 ROG Zenith Extreme sudahpun tertiris ke arena web beberapa hari sebelum tarikh pengumumannya. Papan induk ini dilihat merupakan papan induk pertama yang bersaiz E-ATX ini untuk CPU Threadripper, dan hadir dengan aksesori dan ciri-ciri yang biasa dilihat pada papan-papan induk kelas teratas dari ASUS.

Ini termasuklah sebuah OC Panel dengan paparan LCD, braket pemegang untuk kad grafik, kad untuk sambungan 10GbE (Gigabit Ethernet) dan juga kad sambungan DIMM.2 untuk SSD M.2 dengan kelajuan penghantaran data setinggi 32Gbps.

Sama seperti papan induk siri HEDT dari Intel, papan induk ASUS X399  ROG Zenith Extreme ini hadir dengan lapan slot memori DDR4 yang mampu menyokong konfigurasi memori quad-channel tanpa sebarang masalah.

Dalam pada itu, papan induk ini juga mempunyai empat slot PCIe yang diperkukuhkan untuk menyokong kad grafik yang bersaiz besar, dan hadir untuk sokongan untuk kesemua kad grafik ini, tidak kiralah dalam konfigurasi AMD CrossFireX ataupun NVIDIA SLI.

Saiz papan induk ini cukup serasi dengan saiz cip pemprosesan AMD Ryzen Threadripper yang mula ditunjukkan di acara Computex beberapa bulan yang lalu. Buat masa ini, tarikh kehadiran dan juga tanda harga papan induk ini masih belum diketahui lagi.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "ASUS X399 ROG Zenith Extreme – Papan Induk AMD Ryzen Threadripper Pertama Bersaiz E-ATX"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info