Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Pulau Pinang Adalah Lokasi Yang Baik Untuk Memulakan Syarikat Dan Idea Berkaitan IoT

IoT atau peranti-berhubung kini telah menjadi salah satu fokus ramai dalam arena teknologi – bukan sahaja di Malaysia, tetapi di seluruh dunia. Dalam arena tempatan sendiri, sejumlah syarikat turut memfokuskan kepada arena peranti-berhubung ini.

Norhizam MDEC

Menyentuh mengenainya pada acara Echelon 2017, Norhizam Kadir dari MDEC mengatakan Pulau Pinang adalah lokasi yang tepat untuk memulakan idea atau syarikat berkaitan dengan peranti berhubung ini. Ramai jurutera berkemahiran dalam arena ini ada di Pulau Pinang, selain fasiliti untuk membantu pengeluaran. Malah, ia turut dikatakan kos pengeluaran di Pulau Pinang untuk hardware berkaitan IoT ini dikatakan hampir menyerupai untuk pembelian dari China.

Di Pulau Pinang sendiri, sejumlah syarikat sedia membangunkan produk dan perkhidmatan berkaitan dengan IoT (peranti-berhubung) ini. Dengan perkembangan sihat dalam arena ini, tidak mustahil untuk kita melihat lebih banyak syarikat IoT yang hadir dari Pulau Pinang dalam bulan-bulan atau tahun-tahun akan datang.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Pulau Pinang Adalah Lokasi Yang Baik Untuk Memulakan Syarikat Dan Idea Berkaitan IoT"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info