Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Mark Zuckerberg Ingin Membangunkan Kepintaran Buatan Seumpama Jarvis Dalam Iron Man

Mark Zuckerberg merupakan pengasas Facebook, dan setiap tahun, beliau membuat cabaran peribadi untuknya sendiri untuk beberapa perkara di luar bidang kerja beliau. Pada tahun lepas, beliau telah membuat cabaran untuk membaca buku baru setiap bulan, dan sebelumnya, beliau turut telah mencabar diri sendiri untuk mempelajari bahasa Mandarin.

Untuk tahun 2016 ini pula, beliau mencabar diri sendiri untuk membangunkan sebuah kepintaran buatan yang ringkas dan mengawal beberapa perkara dalam rumah serta tugasan harian beliau – lebih kurang seumpama Jarvis dalam filem Iron Man.

Mark Zuckerberg mengatakan beliau akan menggunakan beberapa teknologi sedia ada, dan mengajarnya memahami suara beliau untuk mengawal bebrapa perkara di rumah beliau – seperti suhu rumah, lampu, muzik dan sebagainya. AI ini juga dijangka akan menyemak apa yang berlaku dalam rumah, dan memberikan notifikasi kepada beliau.

Ia sesuatu yang menarik untuk melihat cabaran peribadi beliau untuk tahun ini, dan mungkin kita akan melihat beliau berkongsi akan perkembangan pembangunan kepintaran buatan peribadi beliau tidak lama lagi.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Mark Zuckerberg Ingin Membangunkan Kepintaran Buatan Seumpama Jarvis Dalam Iron Man"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info