Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Elon Musk Membuang Facebook Pages Untuk Tesla Dan SpaceX

Minggu ini menyaksikan skandal data menimpa Facebook yang membawa kepada beberapa maklumbalas pengguna, termasuk ramai yang mengambil langkah untuk memadam akaun Facebook. Sebelum ini, kita telah melihat pengasas WhatsApp mengalakkan pengguna meninggalkan platform berkenaan, dan kini Elon Musk dilihat membuang Facebook Pages untuk Space X, Tesla dan juga Solar City.

Elon Musk mengambil langkah untuk membuangnya sebagai respon kepada tweet daripada pengguna yang mencabar beliau. Elon Musk membalas dengan mengatakan beliau tidak perasan kewujudan Facebook Pages berkenaan, dan seterusnya mengambil langkah untuk membuangnya.

Kedua-dua Facebook Pages berkenaan mempunyai lebih 2 juta pengguna ketika halaman berkenaan aktif. Ia tidak diketahui Elon Musk telah membuangnya sepenuhnya, atau sekadar mengambil langkah untuk nyah-aktifkan Pages berkenaan sahaja.

Buat masa ini, walaupun telah membuang Facebook Pages berkenaan, akaun SpaceX dan Tesla di Instagram masih aktif. Seperti ramai sedia maklum, Instagram turut dimiliki oleh Facebook.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Elon Musk Membuang Facebook Pages Untuk Tesla Dan SpaceX"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info