Sembang Maniac

Sembang-sembang je

SKMM Akan Mengukur Prestasi Rangkaian 2018 Dengan Kelajuan Minima 1Mbps Untuk Jalur Lebar Tanpa Wayar

SKMM terkini telah pun mengeluarkan Laporan Prestasi Rangkaian 2017 yang memperlihatkan beberapa data menarik, termasuk memperlihatkan TM tidak mencapai piawaian yang ditetapkan, selain Maxis mengungguli kadar muat-turun untuk jalur-lebar tanpa wayar.

Bercakap mengenai jalur-lebar tanpa wayar, pada 2017 yang lepas, SKMM mengukur kadar prestasi rangkaian dengan memerlukan kelajuan minima daripada penyedia perkhidmatan melangkaui 650kbps secara konsisten diseluruh negara.

Namun, dengan pelbagai infrastruktur dan permintaan dikalangan pengguna yang meningkat dari hari ke hari, pihak SKMM mengatakan yang mana mereka akan meningkatkan ia dengan kelajuan minimum untuk jalur-lebar tanpa wayar ditetapkan pada 1 Mbps. Piawaian baru ini akan mula diguna-pakai bermula 2018 ini.

MCMC akan melaksanakan pengukuran prestasi rangkaian di seluruh negara pada tahun 2018 dengan kelajuan minimum untuk kelajuan jalur lebar tanpa wayar ditetapkan pada 1 Mbps seperti yang ditetapkan dalam MS bagi Perkhidmatan Jalur Lebar Tanpa Wayar. Parameter lain untuk semua perkhidmatan termasuk jalur lebar berwayar dan panggilan suara akan kekal, sementara MCMC akan dari semasa ke semasa menjalankan ujian tambahan seperti ujian melayari web – http, untuk menggambarkan pengalaman pengguna bagi tujuan analisis tambahan



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "SKMM Akan Mengukur Prestasi Rangkaian 2018 Dengan Kelajuan Minima 1Mbps Untuk Jalur Lebar Tanpa Wayar"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info