Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Apple iPhone X Menerima Skor DxO Sebanyak 97

DxO merupakan salah satu pihak yang membuat ujian penanda aras untuk sokongan kamera pada peranti mudah-alih dan juga pada kamera digital dan sebagainya. Terkini, dengan pelancaran iPhone X, pihak DxO turut telah mengeluarkan skor DxO untuknya, iaitu berjumlah sebanyak 97.

DxOMarkIni adalah skor keseluruhan yang dikeluarkan oleh DxO – meletakkan iPhone X setanding dengan Huawei Mate 10 Pro, dan hanya satu skor dibelakang Google Pixel 2.

Melalui ujian yang dilakukan oleh DxO, mereka memberikan skor sebanyak 101 untuk rakaman gambar, dan 89 untuk video. Rakaman gambar dikatakan sangat baik pada iPhone X, termasuk penggunaan kesan bokeh yang lebih semulajadi. Walaubagaimanapun, ia turut dikatakan sokongan autofocus kadang-kala sedikit perlahan berbanding kebiasaan.

Untuk rakaman video, ia turut ditekankan yang mana ia menawarkan penghasilan warna yang jitu, selain penstabilan serta autofokus yang baik. Walaubagaimanapun, rakaman sedikit kurang memuaskan ketika keadaan cahaya malap (atau ketika gelap).

Seperti biasa, anda boleh membaca ulasan penuh DxO untuk mengetahui kajian dan pandangan mereka untuk ujian kamera Apple iPhone X. Di Malaysia, iPhone X akan dijual mulai 24 November ini pada harga bermula RM5149.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Apple iPhone X Menerima Skor DxO Sebanyak 97"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info