Sembang Maniac

Sembang-sembang je

MSI Memperkenalkan Komputer AIO MSI Pro 20EX

Sungguhpun MSI mungkin lebih dikenali ramai atas fokus mereka terhadap kelengkapan memfokuskan permainan, mereka masih menghasilkan komputer riba dan desktop untuk kegunaan harian mahupun untuk pejabat. Pada acara Computex, mereka telah menampilkan komputer semua-dalam-satu (All-in-one / AIO) iaitu MSI Pro 20EX.

Dari segi rekabentuk, MSI Pro 20EX hadir dengan tapak yang elegan dan kerangka paparan bagaikan bingkai gambar. Ia turut menyertakan kamera hadapan untuk tujuan perbualan video secara langsung Sebagai AIO, ia turut hadir dengan papan kekunci dan tetikus yang berpadanan dan hadir dalam dua pilihan warna iaitu hitam dan putih.

Bagi spesifikasi komputer AIO ini, ia menyertakan cip pemprosesan Intel Core i5 generasi ke-7 dengan dua slot RAM yang mampu menyokong sehingga 32GB. Untuk tujuan storan, ia turut menyokong 1 x M.2 SSD dan pemacu cakera keras bersaiz 2.5-inci. Ia mempunyai kebanyakan sambungan yang diperlukan seperti HDMI, COM, VGA, LAN, dan mempunyai pembaca kad serta menyokong USB-C.

Salah satu perkara yang tampak janggal pada masa kini adalah pemacu cakera DVD yang hadir pada bahagian kanan peranti ini. Pemacu cakera DVD boleh dikatakan sudah mulai pupus dan tidak ramai lagi yang menggunakannya. Dengan pemacu yang ada ini pengguna boleh membaca kandungan didalam DVD, dan menjadikan ianya sesuai sebagai komputer di tempat pameran.

Antara ciri-ciri lain yang terdapat pada komputer ini adalah komponennya mempunyai gred Military Class 4, dimana pada gred sebegini, ia menjamin penggunaan yang stabil dan menjimatkan tenaga. Selain dari itu ia mempunyai teknologi Anti Flicker & teknologi pengurangan Blue Light bagi membolehkan pengguna menggunakan komputer untuk satu tempoh yang lama, tanpa menimbulkan kerengsaan pada mata.

Seperti produk MSI yang lain diperkenalkan di Computex, buat masa ini tidak terdapat sebarang maklumat mengenai harganya, dan juga kesediaannya di pasaran tempatan. Bahkan spesifikasi akhirnya kemungkinan bergantung kepada pasaran yang bakal menawarkan komputer ini.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "MSI Memperkenalkan Komputer AIO MSI Pro 20EX"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info