Sembang Maniac

Sembang-sembang je

ASUS ROG Zephyrus – Gaming Laptop Nipis Berkuasa Tinggi Dengan Teknologi NVIDIA Max-Q

Dengan kehadiran teknologi grafik NVIDIA Max-Q, nampaknya peperangan laptop nipis dengan kuasa perkomputeran dan grafik yang tinggi bakal bermula. Di acara ASUS Republic of Gamers, ASUS mengumumkan secara rasminya ketibaan sebuah gaming laptop yang sangat nipis dan sangat berkuasa – ASUS ROG Zephyrus.

Laptop ini berukuran 17.9mm di bahagian paling tebal dan menirus sehingga 16.9mm di bahagian yang paling nipis. Ia dikuasakan oleh CPU Intel Kaby Lake Core i7-7700HQ bersama-sama dengan memori DDR4 sehingga 24GB dan pilihan storan SSD PCIe M.2 bersaiz 128GB, 256GB, 512GB dan 1TB.

Dari segi grafik, laptop ini menggunakan kad grafik NVIDIA GeForce GTX 1080 yang menggunakan teknologi NVIDIA Max-Q yang membolehkannya dimasukkan ke dalam cangkerang laptop yang nipis.

Paparan 15.6 inci laptop ASUS ROG Zephyrus ini juga hadir dengan beberapa ciri-ciri yang menarik. termasuklah kadar segar semula 120Hz dan juga sokongan untuk teknologi paparan NVIDIA GSYNC. Agak aneh ialah resolusi Full HD 1920×1080 yang nampaknya menjadi kebiasaan untuk laptop-laptop sebegini.

 

Sokongan I/O untuk laptop ini termasuklah kehadiran empat port USB 3.1 Type-A, sebuah port USB 3.1 Type-C yang juga menyokong sambungan Thunderbolt 3, sebuah port HDMI dan juga palam fon kepala 3.5mm. Di sebelah papan kekunci laptop ROG Zephyrus ini ialah pad sesentuh yang juga boleh digunakan sebagai pad nombor.

Ia juga hadir dengan sistem penyejukan Active Aerodynamic System yang menggunakan kipas dengan rekaan 3D untuk mengalirkan udara yang lebih banyak ke kawasan CPU dan GPU untuk penyejukan yang lebih berkesan.

Seperti banyak, ataupun kesemua perkakasan dan peranti ASUS kebelakangan ini, laptop ini juga hadir dengan sistem penyalaan lampu RGB Aura Sync yang boleh dikawal melalui penggunaan perisian khas.

Butiran seperti tarikh pengeluaran dan harga masih belum diketahui lagi, tetapi kami tahu bahawa laptop ASUS ROG Zephyrus ini pastinya akan hadir dalam beberapa konfigurasi yang berbeza.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "ASUS ROG Zephyrus – Gaming Laptop Nipis Berkuasa Tinggi Dengan Teknologi NVIDIA Max-Q"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info