Sembang Maniac

Sembang-sembang je

U Mobile Dan ZTE Bekerjasama Dalam Pembangunan Teknologi Rangkaian Pra-5G

Dunia teknologi kini bergerak pantas, dan seperti ramai sedia maklum, pembangunan untuk rangkaian 5G telah pun dimulakan di beberapa buah negara. Kini, di Malaysia, U Mobile hari ini mengumumkan kerjasama dengan pihak ZTE dalam pembangunan inovasi dan rangkaian 5G di Malaysia.

UMobile ZTE

Melalui kerjasama dengan ZTE ini, mereka akan memulakan pembangunan pra-5G, selain turut mengimplementasikan pembangunan teknologi rangkaian 5G kelak. U Mobile mengatakan mereka merupakan syarikat telekomunikasi tempatan pertama yang memasuki pembangunan rangkaian 5G. Ini sekaligus memperlihatkan U Mobile sebagai salah satu syarikat telekomunikasi yang ingin mendahului lain dalam mengimplementasikan pelbagai teknologi baru untuk pelanggan mereka di Malaysia.

Rangkaian pra-5G ini kelak akan menjadi perantara 4G dan juga 5G. Ia dikatakan boleh menawarkan kepantasan pemindahan data sehingga lebih 10 kali ganda berbanding dengan 4G LTE.

Dengan pembangunan tahap pra-5G ini juga, ia membolehkan U Mobile untuk bersedia dengan pengenalan teknologi 5G kelak, memandangkan ia masih lagi pada peringkat awal piawaian. Teknologi rangkaian 5G dikatakan membolehkan menawarkan kelajuan sehingga 20Gbps, serta memuat-turun filem berdefinisi tinggi dalam beberapa saat sahaja. Ia juga turut akan menawarkan kadar latency yang rendah, serta menawarkan kapasiti yang lebih tinggi berbanding dengan 4G.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "U Mobile Dan ZTE Bekerjasama Dalam Pembangunan Teknologi Rangkaian Pra-5G"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info