Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Razer Mengambil-Alih MOL Global – Mengukuhkan Kedudukan Dalam Arena E-Pembayaran

Razer sebelum ini sedia mempunyai pegangan sebanyak 35% pada MOL Global. Hari ini, Razer mengambil langkah untuk mengukuhkan kedudukan mereka dalam arena pembayaran digital, dan telah pun mengambil-alih baki 65% pada MOL Global.

Bagi yang tidak mengenali akan MOL Global, ia merupakan salah satu syarikat tempatan yang memfokuskan kepada kemudahan pembayaran atas-talian untuk membeli barangan – dan juga kredit permainan secara maya. Mereka juga turut mempunyai penawaran dompet nirtunai tersendiri dinamakan One2Pay.

MOL Global disasarkan sebagai salah satu perkhidmatan e-pembayaran yang besar di Asia Tenggara. Selain pembayaran atas-talian, mereka juga mempunyai kerjasama dengan kedai fizikal – seperti 7-Eleven untuk menerima pembayaran secara fizikal untuk pembelian atas-talian.

Seperti biasa, proses pengambil-alihan ini akan melalui beberapa fasa sebelum menerima pengesahan sepenuhnya daripada pelbagai pihak – termasuk pelabur dan juga badan berkuasa. Sekiranya semua berjalan lancar, MOL Global akan meneruskan operasi sebagai subsidiari dibawah Razer selepas itu.



Banyak lagi menarik FB kami

https://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Razer Mengambil-Alih MOL Global – Mengukuhkan Kedudukan Dalam Arena E-Pembayaran"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info