Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Google Membawa Paparan Pra-lihat Video Selama 6 Saat Pada Peranti Mudah-Alih

Google Search VideoGoogle sebelum ini telah menyertakan sokongan pra-lihat video pada YouTube, dan kini, syarikat yang terkenal dengan penawaran enjin carian turut membawa sokongan pra-lihat video selama 6 saat terus ke paparan keputusan carian pada peranti mudah-alih.

Ditawarkan bermula hari ini pada peranti mudah-alih, kini sekiranya keputusan carian memaparkan video – pengguna boleh melihat pra-lihat untuk sesuatu video berkenaan sehingga 6 saat, tanpa perlu membuka pautan video berkenaan terlebih dahulu.

Ciri ini diperkenalkan secara berperingkat kepada pengguna Chrome untuk Android, dan aplikasi Google di peranti mudah-alih. Malah, ciri ini hanya berfungsi sekiranya anda mengakses carian Google melalui rangkaian WiFi sahaja.

Memandangkan perkongsian video semakin popular akhir-akhir ini, ia turut digunakan sesetengah pihak tidak bertanggungjawab dalam melabelkan sesuatu video dengan kandungan yang tidak tepat, dan kadang-kala tidak menyertakan kandungan yang dicari kita. Dengan langkah ini, ia akan memudahkan lagi proses carian video yang diingini, dan menjimatkan masa daripada terbuka video yang salah.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Google Membawa Paparan Pra-lihat Video Selama 6 Saat Pada Peranti Mudah-Alih"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info