Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Malaysia Mempunyai Angka Pengguna Waze Yang Tertinggi Di Asia

Waze merupakan salah satu aplikasi navigasi yang dimiliki oleh Google, dan digunakan secara meluas oleh ramai pengguna kenderaan seluruh dunia dalam memastikan mereka dapat mengetahui arah perjalanan yang baik dan mengelakkan kesesakkan lalu lintas.

Malaysia merupakan antara lima negara utama untuk penggunaan Waze, dan pengguna Waze tempatan juga dilihat bertambah dengan pesat dari hari ke hari. Menurut Waze, Malaysia juga mempunyai angka pengguna paling tinggi di rantau Asia buat masa ini.

Sebagai perbandingan, di Kuala Lumpur, terdapat lebih 2.5 juta pengguna Waze yang aktif, sementara Jakarta hanya 2 juta, dan Manilla mempunyai sekitar 1.5 juta. Di Malaysia juga, bandar-bandar utama seperti Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Johor Bahru mempunyai angka pengguna Waze yang tinggi.

Waze sendiri sedia menawarkan beberapa ciri baru untuk pasaran tempatan selain turut bekerjasama dengan kerajaan tempatan dalam memudahkan pengguna membuat laporan kerosakkan jalan-raya.

Bercakap mengenai apa seterusnya, wakil Waze memberitahu The Star yang mana mereka berharap dapat menguji kebolehan untuk mengarahkan kenderaan mengikut arah perjalanan berbeza ketika masa puncak berdasarkan kepada nombor plat kenderaan merek.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Malaysia Mempunyai Angka Pengguna Waze Yang Tertinggi Di Asia"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info