Sembang Maniac

Sembang-sembang je

GIGABYTE Mengumumkan AERO 15 – Gaming Laptop Berkuasa Dengan Rekaan Nipis

Nampak gayanya pembuat-pembuat komputer dan laptop semuanya sedang bergegas untuk membina laptop khusus untuk permainan komputer yang nipis, anggun, tetapi masih cukup berkuasa untuk anda berkancah di arena digital.

GIGABYTE bukanlah sebuah nama yang tidak dikenali di dalam industri pembinaan komputer, malah mereka mempunyai jenama gaming laptop mereka tersendiri, tetapi kali ini, syarikat tersebut telah memutuskan untuk mengemaskini siri laptop gaming AERO 15 mereka dengan spesifikasi dalaman baru.

GIGABYTE AERO 15 ini mempunyai paparan bersaiz 15.6 inci, dengan resolusi Full HD (1920×1080), dan diperkasakan oleh cip pemprosesan Intel Core i7 Kaby Lake bersama-sama memori DDR4 sebanyak 16GB dan juga storan SSD PCIe.

Cangkerang AERO 15 ini diperbuat daripada aluminum, dan di bahagian paling nipis, ia berukuran 1.9cm dan juga hadir dengan sebuah kad grafik NVIDIA GTX 1060, dan GIGABYTE juga telah berkata bahawa laptop ini mampu menggerakkan headset realiti maya seperti HTC Vive dan Oculus Rift tanpa masalah.

Salah satu lagi ciri yang menarik mengenai laptop AERO 15 ini ialah paparan 15.6 inci tersebut merupakan paparan tanpa bezel dari tiga sisi, dan ini membolehkan GIGABYTE untuk memaksimakan penggunaan saiz paparan sebaik-baiknya. Menurut mereka juga, paparan dengan resolusi 4K juga bakal hadir di pasaran di masa akan datang.

Melengkapi laptop AERO 15 ini ialah tiga buah port USB 3.0 Type-A, satu port USB 3.1 Type-C/Thunderbolt 3, port HDMI 2.0b dan DisplayPort, port Gigabit Ethernet dan juga pembaca kad SD. Laptop ini juga hadir dengan pilihan warna penutup belakang yang menarik, termasuklah warna oren, hijau dan hitam.

Buat masa ini, laptop GIGABYTE AERO 15 ini dijual di Amerika untuk harga $1900 (RM8198). Tiada jangkamasa yang diberi untuk jualan di pasaran Malaysia buat masa ini, tetapi beberapa pasaran lain seperti Australia dikatakan akan mula menjual laptop ini tidak lama lagi.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "GIGABYTE Mengumumkan AERO 15 – Gaming Laptop Berkuasa Dengan Rekaan Nipis"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info