Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Algoritma Terbaru Google Membolehkan Saiz Fail JPEG Dikurangkan 35%

Google merupakan salah satu syarikat internet yang memfokuskan kepada mengurangkan masa sesuatu web dimuat-turun pada pelayar web. Mereka sebelum ini telah sedia hadir dengan format gambar WebP, selain turut mempromosikan pembangunan web yang dioptimasikan untuk peranti mudah-alih melalui AMP.

Terkini, pihak Google turut dilihat membangunkan sebuah algoritma terbaru dinamakan Guetzli yang mengurangkan saiz fail JPEG sehingga 35%.

Guetzli

Walaupun mengurangkan saiz fail, tetapi ia masih mengekalkan kualiti gambar lebih kurang seperti asalnya. Algoritma terbaru ini lebih kurang seperti beberapa algoritma daripada Google yang membolehkan saiz fail seperti gzip dikurangkan tanpa mengubah format asalnya.

Dengan perkembangan terbaru ini, kita mungkin akan melihat ia lebih diintegrasikan pada pelbagai produk – dan mungkin oleh pembangun lain, memandangkan Google menawarkannya dalam bentuk sumber terbuka. Bagi anda yang merupakan pembangun web, mungkin boleh menyemak Guetzli dalam Github dan mengintegrasikan ia pada pembangunan anda.

Layari : Guetzli



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Algoritma Terbaru Google Membolehkan Saiz Fail JPEG Dikurangkan 35%"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info