Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Nokia Mungkin Sedang Membangunkan Pembantu Maya Pintar Tersendiri

Pada hari ini, pembantu maya pintar telah menjadi salah satu perkara yang menjadi tumpuan ramai syarikat teknologi – termasuk Google dengan Assistant, Microsoft dengan Cortana, Apple dengan Siri, Samsung dengan Viv, dan sebagainya. Kini, Nokia dilihat sedang membangunkan pembantu maya pintar mereka tersendiri, dan telah mendaftarkan tanda dagang baru-baru ini.

Nokia dilihat telah mendaftarkan tanda dagang “Viki” dan mengatakannya sebagai salah satu pembantu untuk telefon pintar yang beroperasi berasaskan suara atau chat.

Seperti semua sedia maklum, ia hanya sekadar pendaftaran tanda dagang sahaja buat masa ini, dan bukannya pendaftaran paten atau pengenalan pembantu pintar tersebut sendiri. Masih terdapat kemungkinan yang mana produk berkenaan mungkin tidak direalisasikan atau diperkenalkan kepada umum.

Tanda dagang ini juga dilihat didaftarkan oleh Nokia, dan bukannya HMD Global yang memperkenalkan peranti Nokia baru-baru ini. Jadi, sekiranya ia ditawarkan kelak, mungkin kita akan dapat melihat ia digunakan atau ditawarkan secara lebih terbuka, dan bukan terhad pada peranti berjenama Nokia sahaja.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Nokia Mungkin Sedang Membangunkan Pembantu Maya Pintar Tersendiri"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info