Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Canon Memperkenalkan Canon 5D Mark IV Dengan Sokongan Rakaman 4K

Canon merupakan nama yang tidak asing lagi dalam arena kamera DSLR. Hari ini, mereka secara rasminya telah memperkenalkan kamera DSLR terbaru dibawah keluarga full-frame, iaitu Canon 5D Mark IV.

5D Mark IV merupakan kemaskini dan penaik-tarafan berbanding dengan generasi sebelumnya yang telah diperkenalkan sekitar tahun 2021 yang lepas. Dengan tempoh yang sekian lama, generasi ke-4 untuk 5D Mark ini menyertakan sejumlah penaik-tarafan yang mungkin dinantikan ramai jurukamera seluruh dunia.

Canon 5D Mark IV

5D Mark IV hadir dengan sensor CMOS 30.4-megapixel yang menyokong ISO antara 100-32000. Menjana kamera ini adalah pemprosesan imej khusus dinamakan Digic 6+. Canon mengatakan kamera ini mampu merakamkan gambar sehingga 7 bingkai setiap saat.

Seperti kebanyakkan kamera DSLR lain, Canon 5D Mark IV ini turut menyertakan skrin sentuh LCD bersaiz 3.2-inci untuk memudahkan pengguna mengakses kawalan dan juga melihat hasil rakaman. Melengkapkan kamera ini juga adalah penyertaan sokongan WiFi, NFC dan juga GPS.

Canon 5D Mark IV

Canon juga buat pertama kalinya menyertakan sokongan rakaman 4K pada keluarga kamera ini, membolehkan pengguna merakamkan video 4K (4096×2160 pixel) pada kelajuan antara 30 atau 24 bingkai per saat. Selain sokongan rakaman 4K, pengguna turut boleh merakamkan video pada 1080p (60fps) ataupun 720p (120fps). Melengkapkan fungsi rakaman video juga adalah penyertaan fungsi rakaman video HDR.

Canon 5D Mark IV

Canon akan mula menjual Canon 5D Mark IV ini bermula daripada awal September 2016 ini. Harga jualan tempatannya masih tidak diketahui lagi. Di Amerika Syarikat, badan kamera sahaja ditawarkan pada harga US$3,499 (~RM14,088). Beberapa variasi kit turut ditawarkan oleh Canon bersama-sama kamera ini.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Canon Memperkenalkan Canon 5D Mark IV Dengan Sokongan Rakaman 4K"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info