Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Ramai 'Mengamuk' Bayaran Bonus 5 Januari 2015 Ditunda!

Nampaknya ramai kakitangan awam yang kecewa apabila pembayaran bonus tahun 2014 tidak diterima pada 5 Januari 2015 seperti yang diwar-warkan beberapa hari sebelum ini.






Pembayaran bonus kakitangan awam seperti yang dinyatakan dalam pekeliling sebelum ini adalah pada 22hb Januari 2015 tetapi kemudian dipercepat ke tarikh 5hb Januari 2015 sebagai langkah prihatin kerajaan terhadap mangsa banjir besar di negeri-negeri terbabit.



Sebelum ini, menerusi aplikasi WhatsApp, bonus kakitangan awam yang dijadualkan akan dibayar pada 5 Januari 2015 terpaksa ditunda kepada satu tarikh yang belum ditetapkan.






Pemberian bonus kakitangan awam 5 Januari 2015 walau bagaimanapun hanya membabitkan kakitangan awam kerajaan Persekutuan dan bukannya kakitangan awam kakitangan kerajaan negeri.



Ramai juga yang kecewa tiada wang bonus diterima seperti mana diumumkan.






Kakitangan awam Johor terima bonus lebih awal



Penjawat awam negeri Johor bagaimanapun tetap menerima bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500, kata Setiausaha Kerajaan Johor, Datuk Ismail Karim.



Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai surat pekeliling yang diedarkan secara meluas melalui aplikasi WhatsApp.



Bagaimanapun, Ismail mengesahkan pegawai awam persekutuan yang ditempatkan di kerajaan negeri, akan mengalami sedikit kelewatan dalam pembayaran bonus.



"Memang ada terima surat itu. Ia daripada Jabatan Akauntan Negara.



"Bagaimanapun, ia merujuk kepada pembayaran bonus pegawai awam persekutuan yang ditempatkan di negeri.



"Kelewatan adalah disebabkan masalah teknikal," kata beliau ketika dihubungi Bernama.



Surat yang bertarikh (4 Jan) menyebut mengenai tarikh pembayaran imbuhan tahunan dan bayaran khas prestasi tahunan 2014 telah ditunda kepada satu tarikh yang akan diberitahu kelak. -BERNAMA



-SENTIASAPANAS.COM







Banyak lagi menarik FB kami



http://ift.tt/14Mtwjx

via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Ramai 'Mengamuk' Bayaran Bonus 5 Januari 2015 Ditunda!"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info