Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Perkhidmatan Penanda Aras Populariti Media Sosial Klout Akan Ditutup Tidak Lama Lagi

Populariti penggalak media sosial di arena web biasanya boleh dilihat melalui jumlah pengguna, retweet, like dan juga penglibatan bersama-sama pengikut mereka.

Klout diperkenalkan pada tahun 2008 sebagai sebuah perkhidmatan penanda aras populariti di media sosial, Ia memberikan anda skor Klout berdasarkan butiran-butiran diatas, dan jika skor Klout anda tinggi, ia menunjukkan betapa tingginya darjat anda di platform-platform sosial media.

Pada tahun 2014, Klout dibeli oleh LIthium Technologies, sebuah syarikat pembina perisian yang berasal dari San Francisco untuk harga $200 juta (RM800 juta).

Perkhidmatan Klout ini dikatakan akan ditutup pada tarikh 25 Mei kelak, bersempena dengan hari terakhir dimana semua syarikat-syarikat atas talian perlu memastikan bahawa mereka patuh dengan undang-undang digital baru General Data Protection Regulation (GDPR).

Menurut Lithium Technologies lagi, walaupun Klout akan berkubur, terdapat kebarangkalian bahawa mereka akan menggunakan teknologi-teknologi yang hadir pada perkhidmatan tersebut pada perisian-perisian mereka di masa akan datang.



Banyak lagi menarik FB kami

https://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Perkhidmatan Penanda Aras Populariti Media Sosial Klout Akan Ditutup Tidak Lama Lagi"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info