Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Kerajaan Dalam Perbincangan Bersama Syarikat E-Dagang Antarabangsa Untuk DFTZ

Pada tahun lepas, kerajaan telah melancarkan DFTZ (Digital Free Trade Zone) yang menawarkan akses dan kemudahan untuk menjalankan perniagaan atas-talian, termasuk dari segi logistik dan sebagainya. Hari ini, bercakap mengenainya, kerajaan mengatakan mereka dalam perbincangan bersama beberapa syarikat e-dagang antarabangsa untuk menyertai DFTZ di Malaysia.

DFTZ

Buat masa ini, hanya Alibaba yang telah menyatakan sokongan – termasuk digunakan oleh Lazada dan sebagainya. Dengan perbincangan dengan syarikat e-dagang antarabangsa, kita mungkin akan melihat lebih banyak produk ditawarkan untuk pengguna tempatan – selain memperkembangan arena e-dagang bukan sahaja di Malaysia, tetapi juga di rantau Asia Tenggara.

Dengan pengumuman perkara ini, semestinya salah satu perkara yang menjadi tanda tanya adalah berkenaan adalah kita akan melihat perkhidmatan e-dagang Amazon turut ditawarkan di Malaysia. Pihak kerajaan tidak mengeluarkan sebarang komen berkaitan hal berkenaan, dan mengatakan kerajaan akan membuat pengumuman lanjut mengenainya dalam masa terdekat.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Kerajaan Dalam Perbincangan Bersama Syarikat E-Dagang Antarabangsa Untuk DFTZ"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info