Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Mingguan Amanz – Honor 8 Pro, Windows Phone Tamat, Aplikasi KL2017

Minggu ini menyaksikan pihak Honor Malaysia melancarkan telefon pintar berspesifikasi tinggi terbaru mereka untuk pasaran tempatan, iaitu Honor 8 Pro. Ia hadir dengan sokongan dwi-kamera, cip berkuasa Kirin 960, memori 6GB RAM, dan ditawarkan pada harga RM1999.

Selain itu, pada peringkat global, LG telah memperkenalkan telefon pintar berspesifikasi pertengahan dinamakan LG Q6 dan hadir dalam tiga variasi dengan spesikasi berbeza, tetapi penawaran skrin 18:9 yang serupa.

Microsoft pada minggu ini turut telah menamatkan sokongan Windows Phone 8.1, sekaligus memberikan kesan kepada majoriti besar pengguna platform berkenaan. Selain daripada Windows Phone, pengeluar Vertu juga pada minggu ini menutup bahagian pengeluaran disebabkan oleh hutang syarikat yang tinggi.

Dalam arena perisian, Ubuntu kini ditawarkan melalui Windows Store, sementara pembangun Fedora pula telah menawarkan Fedora 26. Bercakap mengenai Linux juga, pihak Spotify telah memperkenalkan versi pembangunan untuk Linux.

Beberapa aplikasi turut telah diperkenalkan untuk pasaran tempatan, iaitu KL2017 untuk memudahkan pengguna mengikuti kemaskini Sukan SEA dengan mudah, selain DBKL hadir dengan eDrive untuk memudahkan pengguna mengikuti info lalulintas dengan mudah.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Mingguan Amanz – Honor 8 Pro, Windows Phone Tamat, Aplikasi KL2017"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info