Sembang Maniac

Sembang-sembang je

5 Perkara Menarik Dengan OnePlus 5

Semalam kami menulis tentang lima perkara yang mengecewakan pada OnePlus 5. Hari ini tiba pula giliran lima perkara yang kami rasakan menarik pada pada peranti ini.

Baca – 5 Kekecewaan Kami Dengan OnePlus 5

1. Sistem Dwi Kamera

OnePlus 5 mengikut trend semasa dan akhirnya menyokong sistem kamera berkembar. Tahun 2017 ialah tahun di mana dwi-kamera ialah fungsi yang perlu ada bagi sesebuah peranti yang menggelarkan dirinya peranti utama. OnePlus 5 menggunakan konfigurasi kamera biasa dan kamera zoom. Terdapat mod potret bagi mereka yang mahukan imej bokeh. Dengan penggunaan sistem ini ia meletakkan OnePlus 5 satu langkah di hadapan Samsung dan HTC.

2. Bicu Audio

Bicu audio ialah keperluan. Kami tidak percaya dengan propaganda bahawa dunia sekarang sudah tidak lagi memerlukannya. Walaupun diakui kualiti audio dari USB-C lebih baik berbanding bicu audio, kualiti sambungan berwayar pada telinga kami lebih baik dari Bluetooth. Tindakan berani OnePlus untuk mengekalkan bicu audio amat kami hargai kerana beberapa imej tertiris sebelum ini memberikan gambaran mereka akan berubah kepada USB-C.

3. Oxygen OS Hampir Kelihatan Stock

Oxygen OS adalah pelancar Android yang paling kami minati. Walaupun kami peminat peranti Samsung, satu perkara yang kami ingin ditiru pada peranti Galaxy ialah OxygenOS. Ia mengekalkan antaramuka stock tetapi menambah fungsi baru tanpa perubahan yang drastik.

Mahukan navigasi atas skrin? Tekan satu butang pada skrin tetapan. Mahu kembali ke navigasi butang kapasitif? Silakan. Oxygen OS memberikan kebebasan kustomasi kepada pengguna. Oh dan akhir sekali Night Mode menggelapkan kesemua elemen antaramuka. Sungguh seksi sekali.

4. RAM Sehingga 8 Gigabyte

Jenaka semasa ialah OnePlus 5 mempunyai lebih banyak RAM dari komputer riba. Perdebatan mengenai apakah jumlah RAM yang tinggi pada peranti Android masih belum berakhir. Kami sudah menggunakan beberapa peranti dengan RAM sebesar 6 GB  (HTC U11 dan Oppo R9S Plus) dan secara ikhlas perbezaannya dengan peranti 4GB adalah ketara apabila melakukan multi tasking.

Bagi pengguna yang gemar melancarkan lebih dari 15 aplikasi sekaligus, RAM sehingga 8 GB OnePlus 5 bukan lagi gimik tetapi sebuah keperluan.

5. Mod Malam Mengubah Warna Skrin Menjadi Monokrom

Biasanya mod malam menukar warna skrin menjadi kekuningan. Tetapi kajian terbaru mendapati menukar warna skrin kepada hitam putih bukan sahaja mengurangkan silau pada waktu malam tetapi membantu mengurangkan ketagihan kepada penggunaan peranti. Dengan mod monokrom, paparan skrin akan kelihatan seperti Kindle dan ini turut mengurangkan penggunaan bateri.

Kemampuan menukar mod paparan skrin kepada monokrom telah wujud pada Android dan iOS sejak beberapa tahun ini tetapi tersorok di dalam tetapan accessibility. OnePlus 5 ialah yang pertama membenarkan tetapan terus menerusi fungsi Night Mode.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "5 Perkara Menarik Dengan OnePlus 5"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info