Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Hello Roaming Menamatkan Perkhidmatan

Terdapat beberapa penyedia perkhidmatan yang menawarkan kemudahan untuk pengguna mendapatkan kad SIM luar negara terlebih dahulu sebelum berangkat ke sana. Hello Roaming merupakan salah satu daripadanya, dan telah beroperasi sejak awal tahun ini.

Hello Roaming

Melalui Hello Roaming sebelum ini, mereka membolehkan pengguna membuat pembelian kad-SIM mengikut negara, dan SIM tersebut akan dihantar kepada anda. Hello Roaming dimulakan dengan konsep dimana penawaran kad SIM akan lebih berharga murah berbanding dengan pengguna membuat perayauan data dan panggilan di negara yang dituju.

Walaubagaimanapun, kini nampaknya mereka sukar untuk menjana keuntungan, dan telah mengumumkan mereka akan berhenti beroperasi bermula daripada Oktober 2016 ini. Mereka turut mengatakan Hello Roaming gagal mendapatkan dana untuk terus beroperasi.

Untuk tempoh tiga minggu akan datang, Hello Roaming akan membantu pengguna mereka berpindah ke perkhidmatan baru. Bagi anda yang ingin bercuti ke luar negara, beberapa perkhidmatan alternatif lain yang turut disediakan adalah termasuk Wiyo, dan Travel Recommends. Tetapi ia lebih kepada menyewa Mobile-WiFi ketika anda ingin ke luar negara, dan cajnya sedikit tinggi.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Hello Roaming Menamatkan Perkhidmatan"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info