Sembang Maniac

Sembang-sembang je

Khazanah Nasional Melabur Pada Syarikat AR – Blippar

Khazanah Nasional sebelum ini telah melabur pada beberapa syarikat teknologi popular, seperti Skyscanner dan sebagainya. Hari ini, mereka menambah lagi portfolio mereka dengan membuat pelaburan pada salah satu syarikat yang memfokuskan kepada teknologi Augmented Reality, iaitu Blippar.

Blippar ingin membawa teknologi Augmented Reality mereka kepada penggunaan harian – sekaligus memudahkan pengiklan atau penerbit kandungan menggunakannya dalam menyampaikan sesuatu maklumat dengan mudah.

Secara ringkasnya, pengguna hanya perlu mengimbas kod Blipp menggunakan kamera telefon pintar mereka, dan kandungan dan info tambahan berkaitan dengannya akan dipaparkan pada telefon pintar pengguna dalam kaedah paparan maya yang cantik.

Khazanah Nasioanl merupakan salah satu syarikat yang terlibat dalam pelaburan berjumlah $54 juta ini pada syarikat Blippar. Blippar bakal menggunakan dana berkenaan untuk terus memperkembangan teknologi mereka, selain turut memfokuskan kepada pembangunan enjin carian Augmented Reality dengan keupayaan pembelajaran pintar.



Banyak lagi menarik FB kami

http://ift.tt/14Mtwjx
via Sembang Maniac
0 Komentar untuk "Khazanah Nasional Melabur Pada Syarikat AR – Blippar"

 
Copyright © 2014 Sembang Maniac - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info